VÄLJ DITT DRIVHUS

Gå till Drivhuset Norden
STOCKHOLM
SV

Varför ska jag ha en företagssida på LinkedIn?

En företagssida på LinkedIn kan vara bra på många sätt. Genom att skapa en företagssida så får ditt företag ökad synlighet och trovärdighet. LinkedIn fungerar som många andra sociala nätverk gör, desto mer utförlig din information är, desto högre upp kommer du i sökningar. 

  1. Logga in på ditt vanliga privata LinkedIn-konto
     Välj “Skapa en företagssida”. Du hittar dit genom att klicka på menyn längst till höger, under ikonen med 9 prickar.
  2. Välj den ”sidtyp” du vill skapa
    För att skapa din företagssida väljer du vilken storlek ditt företag har. Funktionaliteten på företagssidan är densamma oberoende på vilken av dessa båda sidtyper du väljer.
  3. Designa din företagssida!
    Välj en passande bakgrundsbild genom att klicka på pennikonen. Lägg ner lite tid och energi på att ta fram en bra bild för din företagssida. Om möjligt, undvik att använda så kallade stock-photo bilder, det är viktigt att bilden är unik för ditt företag. Den kan också innehålla din slogan eller andra huvudbudskap.
  4. Företagsbeskrivningen
    Företagsbeskrivningen är en av de viktigaste delarna av företagssidan på LinkedIn. Det är här du kan övertyga din målgrupp att just ditt företag är rätt för dem. Försök vara så specifik som möjligt och använd din målgrupps ord och formuleringar. Less is more – är en bra riktlinje när det gäller hur mycket information du ska skriva på företagsbeskrivningen men formulera de viktigaste först.
  5. Välj företagsnamn
    Välj det företagsnamn du vill ha på din LinkedIn företagssida. Ibland är det någon som tagit ditt namn före dig. Exempelvis om det finns liknande företagsnamn utomlands. Då får du lägga till något så att ditt företagsnamn på LinkedIn blir unikt exempelvis ”Sweden”.
  6. Välj rätt bransch för din företagssida
    Tänk igenom ordentligt vilken bransch du ska välja så att det blir den som matchar din verksamhet bäst. Om någon söker på din bransch så ska ditt företag visas. Är du osäker på vilken bransch som passar bäst så kan du söka på dina konkurrenter på LinkedIn och se vilken bransch de valt.

Relaterade historier

Se alla historier

Den 16 maj korades vinnarna av årets upplaga av Impact Cup

Impact Cup 2024. Foto: Jonas Eng Grundarna av idén Airbon är Alex...

Läs mer

Meet Phonewise: Convert your call into a CV

What inspired you to start your company, and how did you come...

Läs mer

Drivhuset hjälper studenter från tanke till entreprenörskap

Många studenter har ambitionen att starta eget företag men vet inte var...

Läs mer

#Hackyourworld2024

#Hackyourworld är ett inspirations- och programmeringsevent för gymnasieelever som läser årskurs åk...

Läs mer

Drivhuset Stockholm fick en pratstund med HealthTech-bolaget Thermaiscan

Hej Arby! Berätta om idén bakom er startup.Vi vill lösa det globala...

Läs mer

Mema: Den innovativa plattformen för “memes”

Benjamin tog nyligen examen från Stockholms universitet inom arkeologi. Parallellt med studierna...

Läs mer

Drivhuset Stockholm fick en pratstund med William Broman

Hej William! Berätta om dig själv och din idé?Jag har utövat gymnastik...

Läs mer

Drivhuset Stockholm fick en pratstund med Michel Laji

Hej Michel! Berätta om din affärsidé? Syftet med idén är att skapa...

Läs mer

Möt Alvand Asgari

Hej Alvand! Berätta om din idé?  Jag har sedan barnsben varit modeintresserad...

Läs mer

WindMotors – Eftersträvar att bli ett ledande företag inom förnybar energi.

Robert har tidigare pluggat programmet “Entreprenörskap, innovation och marknad” med inriktning företagsekonomi...

Läs mer

Meet the startup PEN!

Tell us more about your business idea! Our idea stems from the...

Läs mer

“Bellus Battle” – Framtaget av Studenter på Stockholms universitet

Berätta om Bellus Battle?Vi är studenter på Stockholms universitet. Vi är indelade...

Läs mer

Wellfish automatiserar hållbarhetsredovisning

Drivhuset Stockholm fick en pratstund med Mattias Weerasooriya, Co-founder & COO, på...

Läs mer

Studera effektivt till Högskoleprovet med HP-appen

Drivhuset Stockholm fick en pratstund med Magnus Olsson, Grundare av HP-appen. HP-appen startades...

Läs mer
AI Medical Technology

AI Medical Technology – Tar in 10,8 miljoner kr i investering

AI Medical Technology är ett företag verksamt inom tvärvetenskapliga områden datavetenskap, mjukvaruutveckling...

Läs mer

Drivhuset Stockholm fick en pratstund med Plugger Communication

Hej Sara! Berätta om Plugger, hur kom du på idén?  Plugger riktar sig...

Läs mer

Drivhuset Stockholm fick en pratstund med Poltergeist

Hej Poltergeist! Berätta lite kort om er själva, vilka är ni? Hej...

Läs mer

Marknadsplatsen för rekrytering- och bemanningstjänster

Drivhuset har fått möjlighet att ställa några frågor till Jonatan, CEO &...

Läs mer
AI Medical Technology

AI Medical Technology

Vilka är dina tips till någon som är sugen på att starta...

Läs mer

#Hackyourworld 2021 och vinnaren Ezteric!

#Hackyourworld är ett projekt i syfte att stärka gymnasieelevers kompetens inom programmering, hållbarhet...

Läs mer

Sparly: fintech-bolag som hjälper unga vuxna med hållbar privatekonomi

Vårt mål är att vara en go-to för dig som är intresserad...

Läs mer

Farm No Harm: närproducerade produkter hem till dig

Sverige har många råvaror och produkter som bör hyllas, uppmärksammas och bli...

Läs mer

Biosfär: Rummet som tar omvärldens miljöer till användarna

Kayla, grundare av Biosfär Rummet tar omvärldens miljöer till användarna, anpassade utefter...

Läs mer

Numa: en digital lösning efter graviditet och förlossning

De flesta kvinnor som föder barn skrivs hem från BB och har...

Läs mer

OTiLIA: Den återanvändbara snusdosan

Målet var att minska användandet av plast i vardagen, ingen av oss...

Läs mer

RedLocker: Ett viktigt steg mot en mer jämställd framtid

Liza och Clara tyckte att det var så konstigt och orättvist att...

Läs mer

Örtfabriken: Hållbar hälsa på riktigt

Visionen var att erbjuda tinkturer till folket. Men vad är tinkturer och hur...

Läs mer

Media House byRF AB: Sveriges enda renodlade mediebolag inom ridsport

Jag har länge varit väldigt intresserad av just media samt influencers och...

Läs mer

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!