Rebecka Fredriksson driver sedan ungefär ett år tillbaka Media House byRF AB. Sveriges enda renodlade mediebolag inom ridsport, där hon primärt arbetar med influencer marketing och hjälper företag att synas samt höras i branschen. Rebecka vände sig till Drivhuset vid uppstarten av företaget och tillsammans bollade vi idéer samt tillvägagångssätt.
Jag har länge varit väldigt intresserad av just media samt influencers och har följt många stora namn inom ridsporten. För cirka 2 år sedan såg jag att en av mina favoritbloggare, Lina Dolk ville flytta sin blogg på grund av att hennes blogglön uteblev. Lina har under många år drivit en av Sveriges största bloggar, trots detta nappade ingen bloggplattform, så då gjorde jag det!
Rebecka insåg snabbt att profiler väldigt sällan fick betalt för samarbeten i deras sociala kanaler och företag hade svårt att skapa lönsamma marknadsföringsinsatser genom influencer marketing. Det är på denna problematik som hon har byggt sitt företag och affärsidé på. Rebecka arbetar idag som agent åt några av branschens mest välkända namn, driver en bloggplattform inom ridsport och samarbetar med stora bolag såväl svenska som internationella.
– Under uppstarten av företaget har jag bollat idéer och tillvägagångssätt med Drivhuset, som jag kom i kontakt med under min studietid. Drivhuset har gett mig ett oerhört stöd i min företagsresa, då jag har fått möjlighet att delta i utbildningar och erhållit givande rådgivning under tidens gång.
Vill du läsa mer om Rebecka och Media House byRF? Läs mer här!
Drivhuset finns till för att hjälpa dig att utveckla dina idéer.
All vägledning är kostnadsfri och sker under sekretess.