Hur övertygar studenterna deras målgrupp att använda just deras tjänst/produkt? Under detta tillfälle ger vi studenterna verktyg i hur de pitchar (presenterar) deras idé eller projekt för att få folk intresserade och vill höra mer.
De kommer få chansen att skriva, öva och få feedback på deras egna pitch. Syftet med modulen är att ge dem konkreta verktyg som kan vara till nytta för såväl slutredovisning som för framtida presentationer.
Tid i anspråk
Version 1) 2 timmar – Vi använder oss av modellen NABC för att strukturera och ta fram en presentation.*
Version 2) 2 timmar – Vi använder oss av en Pitch Deck-guide för att ta fram en presentation som är till nytta vid presentation för ex. investerare, publisher eller tävlingsprocess.Till detta tillfälle är det bra om studenterna har en affärsidé som de kan pitcha. Exempelvis ett projekt i kursen.
Om studenterna inte har en idé – lägger vi till en kortare idégenereringsövning. Förslag på inlämningsuppgift: Efter tillfället ges studenterna i uppgift att putsa till sitt presentationsunderlag samt lämna in en pitchvideo á 1 minut.
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok