VÄLJ DITT DRIVHUS

Gå till Drivhuset Norden
STOCKHOLM
SV

Möt Alvand Asgari

Drivhuset Stockholm fick en pratstund med Alvand Asgari, grundaren av idén ASCARI. Alvand studerar Ekonomi på Stockholms universitet. Parallellt har Alvand påbörjat sin entreprenöriella resa med sitt klädmärke ASCARI.

Hej Alvand! Berätta om din idé? 

Jag har sedan barnsben varit modeintresserad och har sedan länge velat starta “något företag” inom mode. Jag har många människor i min närhet som jag ser upp till och jag har alltid känt ett stöd från min närhet. Jag visste inte vad jag vill göra eller hur men jag kände en stark längtan efter att skapa något som sticker ut från mängden

Drivhuset Stockholm deltog under en workshop i en delkurs och jag fick upp ögonen för entreprenörskap. Under lektionstid väcktes tanken till liv och jag fick massvis med inspiration. Jag började fila på idén direkt tillsammans med affärsutvecklaren på Drivhuset. 

Min idé är ett high end fashion brand klädmärke. Idén grundar sig i att skapa debatt och uppmärksamhet kring rörelser och händelser som sker i samhället. Jag ser en stor efterfrågan och intresse hos människor som vill bära plagg som symboliserar samt stöttar olika typer av rörelser/händelser. Genom att använda mina hoodies tar målgruppen ställning samtidigt som de supportrar. 

Idén har förändras något med tiden. Idag fokuserar jag på att bygga upp ett starkt varumärke innan produktionen drar igång i stora mängder. Min vision är att skapa ett igenkänt varumärke först. 

Varför behövs din ASCARI?

Jag tror att ASCARI behövs för att jag vill skapa förändring i människors shoppingmönster och beteenden. Jag upplever inte att andra företag gör det idag, ska man sälja en hoodie för mycket pengar borde pengarna göra mer skillnad. 

“Jag menar, har man en stor plattform borde man kunna göra mer än att bara tjäna pengar.

Vad är på gång just nu?

Just nu är jag i dialog med en fabrik, vi kikar på möjligheterna med beställning av “test-tröjor”. Designen för de första plaggen är färdig och nu inväntar jag att de sista detaljerna ska bli färdigställda. Jag jobbar för fullt med att skapa varumärkeskännedom tillsammans med mitt breda nätverk av influencers, fotografer och modeller. 

Instagram @ascariclothing

Hur har Drivhuset Stockholm hjälp till? 

Drivhuset Stockholm har agerat bollplank. Jag har fått både min inspiration och motivation. Affärsutvecklarna på Drivhuset har öppnat upp sitt nätverk och givit konkreta tips.

Drivhuset finns till för att hjälpa dig att utveckla dina idéer. 
All vägledning är kostnadsfri och sker under sekretess.

Relaterade historier

Se alla historier

Drivhuset Stockholm fick en pratstund med HealthTech-bolaget Thermaiscan

Hej Arby! Berätta om idén bakom er startup.Vi vill lösa det globala...

Läs mer

Mema: Den innovativa plattformen för “memes”

Benjamin tog nyligen examen från Stockholms universitet inom arkeologi. Parallellt med studierna...

Läs mer

Drivhuset Stockholm fick en pratstund med William Broman

Hej William! Berätta om dig själv och din idé?Jag har utövat gymnastik...

Läs mer

Drivhuset Stockholm fick en pratstund med Michel Laji

Hej Michel! Berätta om din affärsidé? Syftet med idén är att skapa...

Läs mer

WindMotors – Eftersträvar att bli ett ledande företag inom förnybar energi.

Robert har tidigare pluggat programmet “Entreprenörskap, innovation och marknad” med inriktning företagsekonomi...

Läs mer

Meet the startup PEN!

Tell us more about your business idea! Our idea stems from the...

Läs mer

“Bellus Battle” – Framtaget av Studenter på Stockholms universitet

Berätta om Bellus Battle?Vi är studenter på Stockholms universitet. Vi är indelade...

Läs mer

Wellfish automatiserar hållbarhetsredovisning

Drivhuset Stockholm fick en pratstund med Mattias Weerasooriya, Co-founder & COO, på...

Läs mer

Studera effektivt till Högskoleprovet med HP-appen

Drivhuset Stockholm fick en pratstund med Magnus Olsson, Grundare av HP-appen. HP-appen startades...

Läs mer
AI Medical Technology

AI Medical Technology – Tar in 10,8 miljoner kr i investering

AI Medical Technology är ett företag verksamt inom tvärvetenskapliga områden datavetenskap, mjukvaruutveckling...

Läs mer

Drivhuset Stockholm fick en pratstund med Plugger Communication

Hej Sara! Berätta om Plugger, hur kom du på idén?  Plugger riktar sig...

Läs mer

Drivhuset Stockholm fick en pratstund med Poltergeist

Hej Poltergeist! Berätta lite kort om er själva, vilka är ni? Hej...

Läs mer

Marknadsplatsen för rekrytering- och bemanningstjänster

Drivhuset har fått möjlighet att ställa några frågor till Jonatan, CEO &...

Läs mer
AI Medical Technology

AI Medical Technology

Vilka är dina tips till någon som är sugen på att starta...

Läs mer

#Hackyourworld 2021 och vinnaren Ezteric!

#Hackyourworld är ett projekt i syfte att stärka gymnasieelevers kompetens inom programmering, hållbarhet...

Läs mer

Sparly: fintech-bolag som hjälper unga vuxna med hållbar privatekonomi

Vårt mål är att vara en go-to för dig som är intresserad...

Läs mer

Farm No Harm: närproducerade produkter hem till dig

Sverige har många råvaror och produkter som bör hyllas, uppmärksammas och bli...

Läs mer

Biosfär: Rummet som tar omvärldens miljöer till användarna

Kayla, grundare av Biosfär Rummet tar omvärldens miljöer till användarna, anpassade utefter...

Läs mer

Numa: en digital lösning efter graviditet och förlossning

De flesta kvinnor som föder barn skrivs hem från BB och har...

Läs mer

OTiLIA: Den återanvändbara snusdosan

Målet var att minska användandet av plast i vardagen, ingen av oss...

Läs mer

RedLocker: Ett viktigt steg mot en mer jämställd framtid

Liza och Clara tyckte att det var så konstigt och orättvist att...

Läs mer

Örtfabriken: Hållbar hälsa på riktigt

Visionen var att erbjuda tinkturer till folket. Men vad är tinkturer och hur...

Läs mer

Media House byRF AB: Sveriges enda renodlade mediebolag inom ridsport

Jag har länge varit väldigt intresserad av just media samt influencers och...

Läs mer

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!